Incentive

Incitamenter til toppræstationer


Incentive

Indenfor salg er der også brug for incitamenter til toppræstationer, og en daglig pep-talk er ikke altid nok til at holde motivationen høj i hverdagen.

Mange sælgere har fællestræk indenfor motiver, menneskelige egenskaber og begrænsninger.
SalgsKlub har omsat tidens erfaringer og teori om salg – til praktik. Derfor kan du via nedenstående systemfunktioner påvirke din salgsorganisation til højere præstationer.

1. Sælgerens primære motiver
2. Sælgerens primære ønsker
3. Sælgerens menneskelige egenskaber
4. Sælgerens begrænsninger

Sælgerens primære motiver

Social anerkendelse er primærbehovet. Behovet opfyldes, når sælgeren fremhæves. IPMS fremhæver de bedste resultater via “Topscore” og “Top 10”.

Således motiveres sælgere til at skabe de bedste resultater for at opnå anerkendelsen. Frygten for fiasko motiverer også sælgeren.

Sælgerens primære ønsker

Sælgerne ønsker sig popularitet; at være i centrum, ros, gruppeaktiviteter, positive mennesker og frihed fra kontrol og detaljer.

Her kan IPMS bidrage via ros i mail og sms, samt med fælles referenceramme og den naturlige dialog om præmieønsker, placeringer mv.

Sælgerens menneskelige egenskaber.

Sælgeren er ofte oprigtig, entusiastisk/charmerende, optimistisk, tillidsvækkende, følelsesmæssig, involverende, udadvendt og åben.

IPMS har et miljø, som er skabt til at stimulerer disse karakteristika.

Sælgerens begrænsninger

En sælger er ofte impulsiv, lover lidt for meget af et godt hjerte, og har for lidt tid til at gennemfører det. Derfor er det primært resultater, som giver point.

Selv om IPMS bruger mange andre motivationsfaktorer er pointene den største motivationsfaktor.

Belønning sker i form at point, som omsættes til præmier. Det er muligt at spare point op til meget store præmier.

Således kan en bestemt præmie være incitament til en langvarig præstation over året.

Skriv et svar

Or